כניסה עם רכב לסיני

שתפו עם חברים ותראו מה הם אומרים

אם אתם יורדים לטיול בסיני עם הרכב שלכם זה ללא ספק מקל על התניידותכם בחצי האי. לא תהיו תלויים במוניות ולא תאלצו להעביר ידנית את התיקים והמזוודות שלכם מנקודה אחת לאחרת. לעניין הזה יש גם יתרונות וגם חסרונות (מעטים, אמנם), אבל דבר אחד אפשר לומר בוודאות – תוכלו להסתובב וליהנות מהמקומות שבחרתם לראות בסיני בזמן ובנוחות שלכם. חופש!  

מהם היתרונות בכניסה עם רכב לסיני?

כאמור, כיף לרדת עם רכב לסיני. זה פינוק, לא תצטרכו לסחוב את הציוד בעצמכם לכל מקום, לא תוציאו כסף על מוניות ואין שותפים לחלוק איתם נסיעה במונית.

טיפ מערכת: הגיעו למעבר הגבול עם מיכל דלק שעומד בקרוב להתרוקן ומלאו אותו בסיני. למה? מחיר הדלק בישראל יקר בערך פי 4 מהמחיר בסיני. הסכום של תדלוק מיכל מכסה בקירוב את מה שיעלה לכם להעביר את הרכב בשני הצדדים. 

מהם החסרונות בכניסה עם רכב לסיני?

ראשית, המעבר בגבול עם רכב יעכב אתכם בכשעה, כולל הכל (במידה ואין תור ארוך מידי. בתקופות עמוסות זה עלול לקחת אף יותר זמן). שנית, אתם לבד עם הרכב, אין איתכם אדם שיכול להדריך אתכם בדרך. נכון שאפשר תמיד להסתדר אבל זה יגזול מכם זמן. שלישית, סיני היא לא גרמניה, הכבישים לא תמיד במצב הכי טוב ולא מוארים בלילה (ראו הרחבה בהמשך) אז היו זהירים וסעו בבטיחות.

רכב בסיני

כמה עולה להעביר את הרכב לסיני?

במעבר הישראלי תשלמו 22 שקלים עבור תרגום רישיון. במעבר המצרי תשלמו 695 לירות מצריות (אם תרצו תוכלו לתת טיפ). מחיר זה אינו כולל את אגרת המעבר לאדם בסך 400 לירות מצריות עבור כל אחד.

הערה: תהיו פטורים מתשלום וגם לא תצטרכו להחליף לוחית רישוי אם אתם מתכוונים להגיע לאזור בתי המלון בקרבת הגבול. לשם קבלת הפטור הציגו את אישור ההזמנה שקיבלתם מהמלון שלכם, ולאחר מכן תעברו בדיקה של רכבכם וציודכם ללא צורך בהליך בירוקרטי נוסף.

עם אילו רכבים ניתן לעבור לסיני?

ניתן לעבור עם כל רכב שרשום ברישיון כ"פרטי" או כ"משא אחוד". חובה על בעל הרכב להיות במקום, או, במידה שבעל הרכב אינו במקום ניתן לעבור רק לאחר קבלת ייפוי כוח ממנו חתום, על ידי עו"ד (לאו דווקא נוטריון). את האישור הזה יש למסור במעבר הישראלי, במקביל להסדרת אישור המכס.

הערה: עבור רכב חברה/שכור/ליסינג יש לדאוג לייפוי כוח מאושר על ידי נציג החברה במכתב רשמי, וחתום על ידי עו"ד (כאמור לעיל). ייפוי כוח תקין מורכב משם ותעודת זהות של הבעלים, וכן מכתב המאשר את העברת רכבם ובו מס' ת"ז ומספר הדרכון של המיופה.

כדאי שהאישורים הללו יהיו מתורגמים גם לאנגלית מפני שייתכן כי המצרים יבקשו לבדוק אותם, אם כי ברמת העיקרון תצטרכו אותם רק בצד הישראלי בגבול בעת קבלת אישור מכס.

רכבים שלא ניתן לעבור איתם בגבול לסיני

  • רכבים שרשומים כמסחרי/דיזל/פתוח/מיניבוס זעיר/אוטובוס.
  • כל הרכבים הדו גלגליים, לרבות אופנועים, קטנועים, אופניים חשמליים וכו'.
  • רכבים המונעים בגז, כולל אלה שעברו הסבה מבנזין.
  • רכבי 4X4 שמיועדים לשטח. ניתן להוציא אישור מיוחד מהשגרירות המצרית למעבר רכבי שטח, תהליך שאורך כ-90 יום. למידע נוסף יש לבדוק ישירות מול השגרירות או במשרדי מ.מ.ס.י.
  • רכבים בעלי מצלמות דרך קדמיות/אחוריות, מלבד מצלמות הילוך אחורי שפועלות כשמשלבים להילוך זה. כדי לעבור לסיני עם רכב שמותקנת בו מצלמה כזו תצטרכו להסיר את המצלמות. אם תגיעו לגבול עם המצלמה, תוכלו להשאיר אותה אצל הפקידים המצרים ולקבל אותה בחזרה ביציאה. 

כיצד להכין את רכבכם לטיול בסיני?

טרם הנסיעה עדיף לרוקן את הרכב מכל מה שלא תצטרכו לסחוב עליכם וממה שהמצרים עשויים שלא לאפשר לכם להכניס, מה שכן – ודאו שיש לכם גלגל ספייר מראש. מאחר שהם מעבירים את הרכב חיפוש רציני ומעמיק, בדקו שאין שם חפצים שיעלו שאלות וידרשו הסבר. להלן דוגמאות לדברים שלא תוכלו להעביר בגבול: נשק, תחמושת (כולל גז מדמיע), מיכל גז שמשמש לבישול.  

על מנת לבטח את רכבכם בביטוח חובה תצטרכו לשלם 170 לירות מצריות, ואם תרצו גם מקיף תהיו חייבים להסדיר את העניין לפני ההגעה למעבר הגבול. בדקו מחירים וערכו השוואה, ובמקרה הצורך ניתן לעשות ביטוח מקיף במעבר הישראלי בגבול, במקום שבו עורכים תרגום לרישיונכם.

מחירי ביטוח מקיף עבור רכב פרטי בגבול:

  • 365 שקלים לתקופה של עד ארבעה ימים.
  • 455 שקלים לחמישה ימים.
  • 545 שקלים לשישה ימים.
  • 635 שקלים לשבוע.
  • 15 שקלים נוספים ליום לתקופה של שמונה עד עשרה ימים.

טיפ מערכת: בנקודות שונות במעבר יש סיכוי שיבקשו מכם כמה לירות מצריות ברמיזות שונות. זה קורה לרוב כשאתם ניגשים להחליף את מספר הרכב שלכם. אם מתאים לכם אז אפשר לתת סכום סמלי של בין חמש לעשר לירות מצריות כטיפ. אולם, חשוב להבהיר כאן שאתם לא חייבים לתת טיפים ואם ממש לא בא לכם אז תחייכו ותמשיכו הלאה (מעין התעלמות דיפלומטית). אל תתרגשו אם הם מנסים שוב ושוב, בסוף יניחו לכם.

איפה כדאי להמיר שקלים ללירות מצריות?

כדאי לעשות זאת בצד המצרי של המעבר מפני שלרוב שער ההמרה יהיה טוב יותר. לאחר שתסיימו את הליך השיקוף, תראו עמדת בנק וכספומט. מוטב להוציא כסף מקומי באמצעות הכספומט.

על הדלק בסיני

אוקטן 92 בסיני מקביל לאוקטן 95. לא אמורה להיות בעיה עם רכבים חדישים, גם בעלי ממיר קטליטי. מהנדס רכב מומחה שהתייעצנו איתו המליץ שלא לתדלק יותר מחמישה מיכלים מלאים של אוקטן 92, וניתן אף להוסיף תוספי דלק שונים שרוכשים לפני ההגעה לגבול אך זה לא חובה. 

תחנת דלק בה תוכלו לתדלק בסיני ממוקמת כעשרים קילומטרים דרומה ממסוף הגבול בטאבה, ממש ליד מתחם "טאבה הייטס". בהמשך (נסיעה של עוד כרבע שעה) יש תחנת דלק נוספת אולם בצד השני של הכביש (לכיוון צפון). 

מעבר הגבול עם הרכב – צעד אחר צעד

  1. המעבר אורך כתשעים דקות (שעה וחצי), לכן כדאי להגיע מוקדם בבוקר כדי שלא תתעכבו יתר על המידה. דבר נוסף: אם תגיעו עם סכום שיספיק לכם בדיוק לכל תשלומי המעבר, לא תצטרכו להשתמש בעודף על מנת לתת טיפים.
  2. כשאתם עוברים במעבר הישראלי יהיה עליכם לתרגם את רישיונכם בסכום של 22 שקלים, במקום שבו תשלמו גם את דמי המעבר. המכס ירשום את הרכב במעבר בחינם.
  3. במעבר המצרי ישנה עמדה לפריקת הציוד שברכב. מומלץ להכין את רכבכם מראש, כפי שצוין לעיל. המצרים יעבירו את חפציכם במכונת שיקוף ולאחר מכן תוכלו להחזיר הכל לרכב. כשהכל תקין – מקבלים אישור של הבודק.
  4. עברו בביקורת הדרכונים, ולאחריה תוכלו להמיר כסף ישראלי במצרי לנוחיותכם באמצעות בנק וכספומט המצויים במקום.
  5. סעו ימינה מספר מטרים ספורים לעבר מבנה שבו תמשיכו את הליכי המעבר:
  • הצגת רישיון הרכב המתורגם ותשלום של 175 לירות מצריות.
  • רכישת ביטוח חובה בעלות של 160 לירות מצריות.
  • רכישת רישיון הרכב המצרי בעלות של 80 לירות מצריות. 
  • בתחנה הסופית של המבנה יבצעו החלפת מספר הרכב בעלות של 80 לירות מצריות. שמרו את הקבלה שיתנו לכם. בשלב זה ניתן בדרך כלל טיפ של עשר עד עשרים לירות מצריות למי שביצע את ההחלפה. כאמור, אין כל חובה כזו ואם אינכם מעוניינים להשאיר טיפ – אל תעשו זאת. 
  • בהמשך מצד ימין לפניכם תשלמו 200 לירות מצריות שהן מס מעבר רכב, ובנוסף 400 לירות מצריות עבור כל אחד.

טיפ מערכת: לאורך הכביש תתקלו במחסומי צבא ויש סיכוי שהמצרים יבקשו לראות את דרכוניכם ו/או את אישורי המעבר עם הרכב. שמרו אותם במקום נגיש.

מזל טוב, עברתם בהצלחה את הגבול למצרים עם רכבכם הפרטי. צאו לדרך!

כניבה עם רכב לסיני
רכב ישראלי עם לוחיות רישוי מקומיות בסיני

מידע נוסף על השימוש ברכב בסיני

ניווט: אתם לא אמורים להסתבך יותר מדי בעניין זה מפני שהכביש הוא למעשה דרך ישירה שמחברת את הצפון עם הדרום. תוכלו להשתמש באפליקציות הניווט המוכרות, Google Maps ו-Waze, לצורך הגעה למקומות שונים שטרם ביקרתם בהם.

כרטיס SIM מצרי: בדרך לתשלום אגרת הרכב תתקלו במרכז מסחרי קטן, ליד תחנת האוטובוסים המרכזית. שם ישנה חנות טלפונים וציוד סלולרי ששמה Vova (פעילה עד עשר בלילה). בחנות זו תוכלו לרכוש כרטיס SIM מקומי. ישנן מספר חבילות גלישה בנפחים שונים כך שתתאימו לכם אחת בהתאם לכמה זמן באתם וכמה תרצו להתעסק עם הטלפון במשך הטיול.

איך זה לנהוג בסיני?

הכביש שופץ לאחרונה לכל אורכו והוא כיום סלול בצורה טובה ונוחה. המצרים עדיין משפצים במקומות שונים, אבל מלבד זה הדרכים די טובות. כאשר מתקרבים למחסום צבאי או משטרתי יש להאט, לעצור במקרה הצורך ולהישמע להוראות החיילים/שוטרים. הישמרו מבאמפרים קשים לחצייה (ניתן לחצות אותם באלכסון קטן על מנת להימנע משפשוף החלק התחתון של הרכב).   

כמה טיפים על הנהיגה בדרכים הראשיות:

טאבה (מעבר הגבול) – נואיבה: כביש ברמה טובה-בינונית. שוליים וקו ההפרדה מסומנים יחסית בסדר.

  • נואיבה – דהב: כביש ברמה בינונית-נמוכה. חלקים ממנו משובשים, היזהרו מבורות או גבשושיות בדרך. בנוסף, יש לכם נסיעה ארוכה יחסית בדרך שאינה סלולה באספלט. כאן השוליים וקו ההפרדה אינם מסומנים ויש לנסוע לאט כדי שלא יידבק בוץ או זפת לחלק התחתון של הרכב. 
  • דהב – שארם א-שייח': הכביש ברובו ברמה טובה עם שני נתיבים בכל צד והפרדה פיזית. למרות שאין הרבה מכוניות בדרך כלל, עדיין כדאי לא לעבור את המהירות המומלצת ולנסוע בזהירות מפני שהשוליים וקו ההפרדה אינם מסומנים בחלקים מסוימים. היזהרו מקטעים בכביש עם חול, אפשר לאבד שליטה על הרכב אם נוסעים מהר מדי.
  • הדרך למנזר סנטה קתרינה: אורכו של הכביש אל ההר הגבוה (הקרוי בפי הישראלים דרך זיוה) הוא כשבעים קילומטרים, והוא מתחיל בצומת בין נואיבה לדהב. דרך זו משובשת ומשופעת בבורות וגבשושיות, היא צרה ומפותלת מאוד לעתים ויש בה חלקים ללא אספלט שעובדים עליהם. הנהיגה מומלצת בשעות האור בלבד, ועדיף שלא לנסוע מהר על אף שאין כמעט מכוניות על הכביש הזה.  

באופן כללי, מומלץ שלא לנסוע בכבישים המוזכרים למעלה לאחר רדת השמש, בעיקר בשל תנאי הכביש: לרוב אין תאורה וממש חשוך בלילה, השוליים וקו ההפרדה אינם מסומנים תמיד ויש חול בקטעים ספציפיים בדרך לשארם א-שייח'. אם בכל זאת תהיו חייבים לנסוע בחשיכה רצוי שתעשו זאת באיטיות ובבטחה.

מה עושים כשנתקלים במחסום צבאי/משטרתי?

האטו וחכו עד שיתנו לכם להמשיך קדימה. ייתכן שתישאלו מספר שאלות על ידי חייל/שוטר – השתדלו לענות באדיבות ולהמתין בסבלנות אם יש רכב לפניכם שעובר בדיקה. בכל מקרה, המשיכו בדרך רק לאחר שאפשרו לכם לעשות זאת.

הדרך חזרה לארץ

הזמן הוא פחות או יותר שווה ערך למעבר לסיני, משהו כמו 90-60 דקות בערך, אבל זה בהתאם לתנועה של מכוניות נוספות במקום.

להלן הצעדים שכרוכים במעבר חזרה לישראל:

  1. תתבצע בדיקת דרכון לכל מי שנמצא ברכב.
  2. תתבצע בדיקה עם מראה מתחת לרכב ע"י איש ביטחון.
  3. בתוך מבנה בצד ימין תתבצע בדיקה של ציודכם האישי מחוץ לרכב באמצעות מכונת שיקוף. שימו לב: גם פה המצרים עשויים לבחון את ציודכם ולרצות משהו שלכם או סתם לבקש טיפ. חשוב להדגיש שאתם יכולים לתת מה שבא לכם אבל אינכם חייבים כלל וכלל. פשוט אמרו אם לא מתאים לכם.
  4. ביקורת דרכונים – אם הכל תקין וחתמו לכם על הדרכון, תקבלו אישור לשחרר את הרכב בבניין הסמוך למבנה מרכזי זה, באותו מקום שבו קיבלתם רישיון מצרי ולוחית רישוי לרכב.
  5. בביתן המכס משלמים עשר לירות מצריות לבדיקת מספר המנוע ולאחר מכן יחליפו לכם את לוחית הרישוי. החתמה של החבר'ה במכס תשחרר אתכם לצעד האחרון (תצטרכו לעבור במכס גם במעבר הישראלי).
  6. קבלת אישורי מעבר עבורכם ועבור רכבכם.

שימו לב: המידע הניתן בכתבה הוא על סמך ניסיונם של אלה שביקרו בחצי האי במקומות השונים, ונכתב בתור המלצה בשאיפה לתת כמה שיותר פרטים למי שזקוק להם. בסופו של דבר, האחריות המלאה למכוניתכם מוטלת אך ורק עליכם.

פרטים נוספים בנושא מעבר עם רכב בגבול יבשתי תוכלו לקבל באתר רשות המיסים.

Sending
User Review
0 (0 votes)

שתפו עם חברים ותראו מה הם אומרים

המלצות

האתר סייע לכם? לייק בפייסבוק ישמח אותנו! 👍😃

דילוג לתוכן