חושות בסיני – המדריך המלא

שתפו עם חברים ותראו מה הם אומרים

אם תדברו עם מישהו על הטיול הקרוב שלכם לסיני, סביר להניח שהמילה "חושה" תעלה כבר בדקות הראשונות של השיחה. זה טבעי, כי חושה היא מילה נרדפת לשלווה ולפשטות של סיני, שקוסמות לכל כך הרבה אנשים. אם זו הפעם הראשונה שאתם שוקלים ללון בחושה ורוצים לדעת מה מחכה לכם, תמצאו כאן טיפים למציאת החושה שהכי מתאימה לכם, טיפים להכנה מראש ללינה בחושה ואיך להגיע לחושה שלכם מרגע שעברתם את הגבול לסיני.

חושות ומתחמי אירוח בסיני - למה לצפות?

החושות בסיני מתאימות לכל מי שמחפש אופציית אירוח זולה וצנועה על שפת הים האדום ורוצה ליהנות מסיני בצורה הכי טבעית ואותנטית שיש. החושות הן מבנה קטן דמוי סוכה, שבנוי לרוב משלד ברזל או עץ ומכוסה בסכך ענפים. החושות היו בעבר פתרון מגורים נוח ומהיר לנוודים שנדדו ברחבי סיני וגם בארץ ישראל. בעבר החושות היו בנויות מקנים או מחימר וקש והחול שימש כרצפה שלהן, אבל היום תוכלו למצוא חושות משודרגות ברמות איבזור ומחירים שונות.

תוכלו למצוא חושות ברמות שונות לאורך כל חופי סיני במתחמי הארחה הידועים בשם "קמפים" (camp'ים). בחלק מהקמפים, יש גם אופציות לינה כמו בונגלוס וחדרי אירוח נעימים עם מקלחות ושירותים פרטיים. החושות מסודרות במרחק סביר אחת מהשניה כך שלכל אחת מהן תהיה מידה מספקת של פרטיות ורובן מציעות גישה קלה לקו המים.

בחלק גדול מהקמפים יש גם חיבור ל-Wi-Fi בנקודה מסוימת והוא עובד בצורה סבירה לאורך היום. אבל… למה לכם? אלא אם אתם חייבים להישאר זמינים מסיבה מסוימת, זה הזמן להכניס את הנייד לתיק, למצוא לכם ערסל או מזרן נעים מתחת לצל ולהתמכר לשקט ולרוגע. ששש! להתמכר!

מה עוד אפשר למצוא בקמפים בסיני?

הקמפים כוללים גם סככה או מבנה מרכזי שמאגד בתוכו את כל האורחים במתחם והוא כולל ערסלים, שטיחים ומזרנים לרביצה כיפית מול הים, וכמובן מסעדה ושולחנות אוכל, אליהם מגיעים צוות העובדים בתדירות משתנה כדי לקחת הזמנה. אנחנו מודיעים מראש – לא מדובר על שירות של בית מלון, אבל ספק אם תרגישו צורך באחד כזה על החוף בשיא השלווה והנחת.

לגבי האוכל – האוכל בקמפים הוא די בסיסי ברובו ולרוב טעים. ייתכן והוא ישתנה מקמפ אחד לשני, אך ברוב המקרים תפריט ממוצע יכלול סלטים, חומוס, טחינה וצ'יפס, וכן דגים טריים, פירות ים לעתים, בשרים, ותבשילים שונים. המתחם המרכזי משמש, כאמור, גם כחדר אוכל ואפשר לבחור לאכול ליד שולחנות, על מזרן או על הרצפה ליד שולחן.

למען הסר ספק – האגדות האורבניות (או המדבריות?) על הזמן שלוקח לאוכל להגיע לשולחן הן נכונות. מה שאומר שאחרי שהזמנתם את ארוחת הצהריים שלכם, רצוי להפסיק לחשוב עליה ולמצוא עיסוקים אחרים לשעה הקרובה. מה שכן, כשהאוכל יגיע ילווה אותו חיוך רחב וזה מה שחשוב.

חושה בסיני

סוגי חושות – כך תבחרו את החושה המתאימה לכם

החושות הקלאסיות בסיני מציעות אפשרות לינה בסיסית שכוללת מבנה עץ שעטוף בקני במבוק או קש, שטיח שמשמש כרצפה, ארבעה כיווני אוויר ונוף ישיר לים. לרשות הלנים בחושות עומדים מקלחות ושירותים משותפים והם יחסית נוחים ונקיים ברוב המקומות. הלינה בחושות היא על מזרנים או על מיטות פשוטות ומתאימה לאירוח של הרכבים שונים – החל מיחידים, דרך זוגות ועד לקבוצות, בהתאם לגודל החושה. זוהי אפשרות הלינה הזמינה והזולה ביותר ותוכלו למצוא אותה בכל הקמפים בסיני.

לצד החושות הקלאסיות תוכלו למצוא חושות משודרגות שמתאימות גם למי שרוצה ליהנות מהקסם של החושות מבלי לוותר על תנאים מסוימים. תוכלו למצוא כיום חושות בעלות רצפת בטון או עץ, חיבור לחשמל, מאווררים עומדים או מאווררי תקרה, מרפסת פרטית, חלונות מרושתים ("מזגן חלון") ודלתות הניתנות לנעילה. חלק מהחושות אפילו מציעות מיזוג אוויר, ותוכלו לברר זאת מראש באתר ההזמנות או ישירות מול צוות הקמפ.

מומלץ מאוד להיעזר בתמונות ובהמלצות שמציעים אתרי ההזמנות השונים ולראות מה הפסיליטיז שהקמפ עצמו מציע כדי לדעת מה מצפה לכם ובמה להצטייד מראש. אם יש לכם בעיה להשתמש במקלחות ושירותים משותפים למשל, כדאי מאוד לברר מה מציע המקום, כדי שלא תמצאו את עצמכם מתאפקים עד סבל.

מחירים של חושות בסיני

מחירי החושות נעים בהתאם למה שהן מציעות ומתחלים ב-50 ש"ח ללילה לחושות קלאסיות בסיסיות, ועד 100 ולעתים גם 150 ש"ח ללילה לחושות משודרגות עם חיבור לחשמל, רצפת בטון ומרפסת פרטית.

קמפים רבים מציעים דילים שונים של לילה וארוחת בוקר או ארוחת בוקר וערב ואפילו שתייה קלה חופשית למשך השהייה בקמפ. דילים כאלה נעים לרוב בין 150 ש"ח ל-250 ש"ח אך הם משתנים בהתאם לעונה, מיקום הקמפ והחוף שלו וכן עד כמה הוא מתוייר.

זה המקום להזכיר שחשוב לברר מראש את המחירים הממוצעים לאזור ולעונה ואף לקבוע מראש מול הקמפ את המחיר שתשלמו כדי להימנע מהפתעות בתום השהייה. 

כמו כן, המחירים הכתובים כאן הם ממוצעים של המחירים בסיני, ייתכן מאוד שיהיו קמפים שיגבו יותר או פחות. למחירים יש נטייה לטפס בתקופות עמוסות כמו חגים או חופשות הקיץ, ולרדת מעט באוף סיזן

חושות מומלצות בסיני

הנה מספר קמפים מומלצים לאורך חופי סיני, בהם התמורה שתקבלו עבור הכסף שלכם תהיה כנראה הולמת, ואף למעלה מכך. חשוב לא להמתין לרגע האחרון, במיוחד בתקופות עמוסות, ולהזמין מראש מקום לכל התקופה שתהיו בסיני, כדי להגיע בראש שקט.

חביבה ביץ' לודג' – Habiba Beach Lodge

קמפ מעולה באזור הדיונה הגדולה של נואיבה, עם חווה אורגנית שבה מגדלים את רוב הפרודוקטים שנמצאים בתפריט. בכלל, הקמפ דוגל בעקרונות של קיימות והאירוח בו הוא משפחתי וכיפי.

טיפים להזמנת חושות בסיני

אם אתם יורדים לסיני בעונה מתויירת יותר, כמו פסח, יולי-אוגוסט או חגי תשרי, מומלץ מאוד להזמין מקום כמה שבועות מראש כדי שתוכלו לשריין לעצמכם מקום בקמפ שעונה על התנאים שלכם. אין דבר מצער יותר מלהגיע לקמפ אחרי מסע ארוך ולגלות שאין בו יותר מקום. ראוי לומר שסיני היא אחלה מקום גם לחופשת חורף, אם כי בעונת החורף החושות בחלק מהמקומות פחות יתאימו ללינת לילה משום שהן חשופות למזג האוויר הקריר. 

נכון שהחושות הן אופציות הלינה הזולות ביותר, אבל מחיר נמוך במיוחד מעיד לרוב על תנאים לא משהו. אל תתפשרו על 20 שקלים ללילה אם אתם יכולים לקבל תמורתם הרבה יותר.

מכיוון שהחושה משמשת ללינה והחופשה שלכם מורכבת מהרבה יותר מזה, מומלץ ביותר לבדוק את תנאי הקמפ שתשהו בו, מול איזה חוף הוא ממוקם ואת האטרקציות שאפשר למצוא לידו (למשל ריף אלמוגים יפה, אם אתם חובבי שנירקולים). גם כשאתם יורדים לחופשה ספונטנית, שווה לכם להיכנס לאתר הזמנות ולראות מה הכי מתאים לסוג החופשה שאתם מחפשים ולקבל המלצות.

מומלץ לבחור בקמפ שנמצא במרחק הגעה סביר ממכולת או מרכז מסחרי קטן כדי שאם תמצאו את עצמכם בלי פריטים חשובים, תוכלו להשיג אותם תוך זמן קצר.

אחרי שהגעתם, עשו סיור קצר במתחם הקמפ. בדקו עד כמה הוא מוצל, כמה הוא נוח לחופשה שתכננתם, מה רמת הניקיון בו והאם המתקנים השונים עובדים. בגדול – תבדקו אם הוייב של הקמפ באמת מתאים לכם. גם במקרה הכי גרוע בו הקמפ לא עונה על הציפיות שלכם, תוכלו להמשיך הלאה לקמפ הבא, שנמצא לרוב במרחק הליכה או נסיעה קצרה שתגבה מכם עוד 30-20 שקלים.

בחושה בדקו את יציבות המבנה, האם החשמל עובד, האם הדלת נסגרת וננעלת בצורה תקינה וכיו"ב.

שימו לב גם לגישה של בעל המקום ולשירות שהוא מעניק. האם הוא מנסה "לדחוף" לכם את החושה בכוח? האם האורחים הנוספים בקמפ מרוצים? יש לנו נטייה להתעלם מדברים כאלה כי כבר עשינו דרך ארוכה, אבל זכרו כי זו החופשה שלכם ואין שום סיבה שתתפשרו על דברים שיכולים להוריד לכם מהכיף.

כך תתכוננו ללינה בחושה

מכיוון שאתם הולכים לישון הכי קרוב לחול ולשמיים, יש דברים שאסור לוותר עליהם. הכנו לכם רשימת ציוד מהדברים שהכי חייבים ועד הדברים שמומלץ להביא:

אלתוש או כל דוחה יתושים אחר –אתם מעטים והם רבים, אל תתנו להם לנצח! כשיורד החושך התמרחו בנדיבות ואל תשכחו למרוח את עצמכם לפני השינה. גם כילה היא אמצעי מומלץ להגנה מפני יתושים ורצוי להביא אחת אתכם. בחלק מהחושות יש כילות אבל אף אחד לא ערב למצבן.

פנס, בטריות ומטען נייד לסלולרי – כי החשמל בחושות ובקמפים הוא לא תמיד יציב.

מגבת – אפילו שתיים, אחת למקלחת ואחת לים.

מצעים ו/או שק שינה – החושות הבסיסיות מציעות מזרנים וכריות אבל לא בהכרח סדינים וציפות, ואחרי שאלפי אנשים התכרבלו בהן, הן איבדו מההיגיינה המקורית שלהן. אם אתם מגיעים בתקופה שהיא לא קיץ, מומלץ להצטייד גם בשק שינה כי הלילות במדבר יכולים להיות קרים מאוד.

מוצרי היגיינה אישיים כמו מגבונים לחים ונייר טואלט או כמה חבילות טישו יכולות להציל אתכם במצבים הכי לא נוחים. #רקאומרים.

אל תשכחו גם משחת ומברשת שיניים, סבון ושמפו, לא נעים להיות אלה שחיים על הציוד של אנשים אחרים.

אם אתם מתכננים לשנרקל, בדקו מראש האם ניתן לשכור בקמפ ציוד. אם יש לכם ציוד משלכם בבית, עדיף שתביאו אותו איתכם כדי שיהיה לכם זמין מתי שרק תרצו ולא תצטרכו לחלוק אותו עם נופשים אחרים.

ספר טוב (אפילו שניים), חטיפים שאתם אוהבים וכל מה שיעשה לכם את השהות בקמפ לשמחה יותר. 

כך תגיעו לחושה שלכם ותחזרו ממנה

הדרך הנוחה והפופולרית ביותר להגיע לקמפים בסיני היא באמצעות מונית ממסוף הגבול בטאבה. ביציאה ממסוף הגבול ממתינות מוניות רבות, אולם הן לא ייצאו לדרכן עד שהן לא מלאות. לכן, במיוחד בתקופות פחות עמוסות, קשה לבנות עליהן ועל הזמינות שלהן. בנוסף, הנהגים כולם מיישרים קו לגבי המחירים כך שהן כמעט ולא ניתנים למיקוח, והרכבים ברובם מיושנים. 

הדרך המומלצת יותר היא הזמנת מונית מראש עם נהג שזהו מקצועו, ואינו ממהר לנסיעה הבאה שלו. נהגים אלה שעובדים עם תחנת מוניות מסודרת, גם נוהגים יותר בזהירות וגם נוסעים ברכבים חדשים, ממוזגים ובטיחותיים. הדבר הטוב ביותר הוא להזמין מראש נסיעה כזו למועד שבו אתם אמורים להגיע למסוף הגבול, והוא ימתין לכם שם כדי לקחת אתכם. 

ניתן להיעזר בשירות של אתר סיני וייבס, המחבר בין מטיילים לבין נהגי מוניות אדיבים ושירותיים מתחנת מוניות מסודרת, לנסיעות לכל האזורים בסיני. המחיר קבוע ואין צורך להתמקח והשירות הוא בסטנדרט גבוה יותר משמעותית מזה שתקבלו ממונית שתתפסו במקום. 

נסיעה טובה!

חושה הוא מבנה קטן מעץ או קש המשמש לאירוח בסיני לאורך החופים היפים של חצי האי. יש חושות מסוגים שונים – מפשוטות ובסיסיות ועד משודרגות עם חשמל ומזגן.

זה תלוי עד כמה אתם אוהבים להתפנק 🙂 ברוב הקמפים אפשר לבחור בין חושות פשוטות וזולות יותר לבין חושות משודרגות בתנאים טובים יותר ובמחיר גבוה יותר. כל ההיצע לפניכם באתר סיני סייט. לכם נשאר רק לבחור.

בקמפים הפרושים מאזור ביר סוויר בצפון ועד נואיבה בדרום תמצאו חושות מכל הסוגים ומכל הגדלים.

זה כמובן תלוי איפה ואיזו חושה, כמה אתם ולכמה זמן אתם מגיעים. בתקופות עמוסות יותר יש להביא בחשבון שהמחיר עולה. תוכלו למצוא את כל הפרטים וגם אפשרות להזמנה מהירה באתר סיני סייט.

Sending
User Review
0 (0 votes)

שתפו עם חברים ותראו מה הם אומרים

האתר סייע לכם? לייק בפייסבוק ישמח אותנו! 👍😃

דילוג לתוכן