כניסה עם רכב לסיני

שתפו עם חברים ותראו מה הם אומרים

אם אתם יורדים לטיול בסיני עם הרכב שלכם זה ללא ספק מקל על ההתניידות בחצי האי. לא תהיו תלויים במוניות ולא תאלצו להעביר ידנית את התיקים והמזוודות שלכם מנקודה אחת לאחרת. לעניין הזה יש גם יתרונות וגם חסרונות (מעטים, אמנם), אבל דבר אחד אפשר לומר בוודאות – תוכלו להסתובב וליהנות מהמקומות שבחרתם לראות בסיני בזמן ובנוחות שלכם. חופש!  

יתרונות בכניסה עם רכב לסיני

כאמור, כיף לרדת עם רכב לסיני. זה פינוק, לא תצטרכו לסחוב את הציוד בעצמכם לכל מקום, לא תוציאו כסף על מוניות ואין שותפים לחלוק איתם נסיעה במונית.

טיפ מערכת: הגיעו למעבר הגבול עם מיכל דלק שעומד בקרוב להתרוקן ומלאו אותו בסיני. למה? מחיר הדלק בישראל יקר בערך פי 6 מהמחיר בסיני. הסכום של תדלוק מיכל מכסה בקירוב את מה שיעלה לכם להעביר את הרכב בשני הצדדים. 

חסרונות בכניסה עם רכב לסיני

ראשית, המעבר בגבול עם רכב יעכב אתכם בכשעה, כולל הכל (במידה ואין תור ארוך מידי. בתקופות עמוסות זה עלול לקחת אף יותר זמן). כמו כן המעבר עם רכב כרוך בעלויות נוספות. 

שנית, אתם לבד עם הרכב, אין איתכם אדם שיכול להדריך אתכם בדרך. נכון שאפשר תמיד להסתדר אבל זה יגזול מכם זמן.

שלישית, סיני היא לא גרמניה, הכבישים לא תמיד במצב הכי טוב ולא מוארים בלילה (ראו הרחבה בהמשך) אז היו זהירים וסעו בבטיחות.

רכב בסיני

כמה עולה להעביר את הרכב לסיני?

במעבר הישראלי תשלמו 26 שקלים עבור תרגום רישיון. במעבר המצרי תשלמו בסך הכל כ-1,700 לירות מצריות (אם תרצו תוכלו לתת טיפ). מחיר זה אינו כולל את אגרת המעבר בסך 405 לירות מצריות עבור כל אדם + 200 לירות מצריות עבור הרכב.

תהיו פטורים מתשלום וגם לא תצטרכו להחליף לוחית רישוי אם אתם מתכוונים להגיע לאזור בתי המלון בקרבת הגבול. לשם קבלת הפטור הציגו את אישור ההזמנה שקיבלתם מהמלון שלכם, ולאחר מכן תעברו בדיקה של רכבכם וציודכם ללא צורך בהליך בירוקרטי נוסף.

לגבי טיפים: בנקודות שונות במעבר יבקשו מכם כמה לירות מצריות ברמיזות שונות, לפעמים ביותר מרמיזות. זה קורה לרוב כשאתם ניגשים להחליף את מספר הרכב שלכם ובדלפקי המכס. אם מתאים לכם אז אפשר לתת סכום סמלי של בין חמש לעשר לירות מצריות כטיפ. יחד עם זאת, חשוב להבהיר כאן שאתם לא חייבים לתת טיפים ואם ממש לא בא לכם אז תחייכו ותמשיכו הלאה (מעין התעלמות דיפלומטית). אל תתרגשו אם הם מנסים שוב ושוב, בסוף יניחו לכם.

עם איזה רכב ניתן לעבור לסיני?

ניתן לעבור עם כל רכב שרשום ברישיון כ"פרטי" או כ"משא אחוד", ומונע על ידי בנזין או גפ"מ. חובה על בעל הרכב להיות במקום, או, במידה שבעל הרכב אינו במקום ניתן לעבור רק לאחר קבלת ייפוי כוח ממנו, חתום על ידי עו"ד (לאו חובה נוטריון). את האישור הזה יש למסור במעבר הישראלי, במקביל להסדרת אישור המכס.

הערה: עבור רכב חברה/שכור/ליסינג יש לדאוג לייפוי כוח מאושר על ידי נציג החברה במכתב רשמי, וחתום על ידי עו"ד. ייפוי כוח תקין מורכב משם ותעודת זהות של הבעלים, וכן מכתב המאשר את העברת רכבם ובו מס' ת"ז ומספר הדרכון של המיופה.

כדאי שהאישורים הללו יהיו מתורגמים גם לאנגלית מפני שייתכן כי המצרים יבקשו לבדוק אותם, אם כי ברמת העיקרון תצטרכו אותם רק בצד הישראלי בגבול בעת קבלת אישור מכס.

רכבים שלא ניתן לעבור איתם בגבול לסיני

  • כל רכב עם מנוע דיזל
  • רכבים שרשומים כמסחרי/פתוח/מיניבוס זעיר/אוטובוס.
  • כל הרכבים הדו גלגליים הממונעים, לרבות אופנועים, קטנועים, אופניים חשמליים וכו'. אופניים רגילים יכולים לעבור ללא בירוקרטיה מיוחדת.
  • רכבי 4X4 שמיועדים לשטח. ניתן להוציא אישור מיוחד מהשגרירות המצרית למעבר רכבי שטח, תהליך שאורך כ-90 יום. למידע נוסף יש לבדוק ישירות מול השגרירות או במשרדי מ.מ.ס.י.
  • רכבים בעלי מצלמות דרך קדמיות/אחוריות, כולל מצלמות רוורס שפועלות כשמשלבים להילוך זה. כדי לעבור לסיני עם רכב שמותקנת בו מצלמה כזו תצטרכו להסיר את המצלמות. אם תגיעו לגבול עם המצלמה, תוכלו להשאיר אותה אצל הפקידים המצרים ולקבל אותה בחזרה ביציאה. 

כיצד להכין את הרכב לטיול בסיני?

טרם הנסיעה עדיף לרוקן את הרכב מכל מה שלא תצטרכו לסחוב עליכם וממה שהמצרים עשויים שלא לאפשר לכם להכניס. הרכב עובד חיפוש מדוקדק ומעמיק לפני הכניסה, ולכן כל דבר שעלול לעורר שאלות מיותרות, עדיף שלא יהיה ברכב. 

להלן דוגמאות לדברים שלא תוכלו להעביר בגבול: נשק, תחמושת (כולל גז מדמיע), מיכל גז שמשמש לבישול.

דברים נוספים שעלולים להעלות שאלות: ארגז כלים, גזייה, משקפת וציוד דיג. 

מה שכן – ודאו שיש לכם גלגל ספייר תקין וכן כלים להחלפת הגלגל במקרה הצורך, וכמו כן אפוד זוהר ומשולש אזהרה. 

ביטוח הרכב לסיני

על מנת לבטח את רכבכם בביטוח חובה תצטרכו לשלם 180 לירות מצריות, ואם תרצו גם מקיף תהיו חייבים להסדיר את העניין לפני ההגעה למעבר הגבול. בדקו מחירים וערכו השוואה, ובמקרה הצורך ניתן לעשות ביטוח מקיף במעבר הישראלי בגבול, במקום שבו עורכים תרגום לרישיונכם.

מחירי ביטוח מקיף עבור רכב פרטי בגבול:

  • 365 שקלים לתקופה של עד ארבעה ימים.
  • 455 שקלים לחמישה ימים.
  • 545 שקלים לשישה ימים.
  • 635 שקלים לשבוע.
  • 15 שקלים נוספים ליום לתקופה של שמונה עד עשרה ימים.

איפה כדאי להמיר שקלים ללירות מצריות?

כדאי לעשות זאת בצד המצרי של המעבר מפני ששער ההמרה שם יהיה טוב יותר. לאחר שתסיימו את הליך השיקוף, תראו עמדת בנק וכספומט. מוטב להוציא כסף מקומי באמצעות הכספומט. כמו כן, מומלץ להחליף דולרים ולא שקלים, משום שהשער שלהם גבוה יותר. 

על הדלק בסיני

אוקטן 92 בסיני מקביל לאוקטן 95. לא אמורה להיות בעיה עם רכבים חדישים, גם בעלי ממיר קטליטי. מומלץ בכל זאת שלא לתדלק יותר מחמישה מיכלים מלאים של אוקטן 92, וניתן אף להוסיף תוספי דלק שונים שרוכשים לפני ההגעה לגבול אך זה לא חובה. 

תחנת דלק בה תוכלו לתדלק בסיני ממוקמת כעשרים קילומטרים דרומה ממסוף הגבול בטאבה, ממש ליד מתחם "טאבה הייטס". בהמשך (נסיעה של עוד כרבע שעה) יש תחנת דלק נוספת אולם בצד השני של הכביש (לכיוון צפון). יש עוד מספר תחנות דלק נוספות לאורך הדרך לדהב, וכן בכניסה לשארם א-שייח'. 

מעבר הגבול עם הרכב – צעד אחר צעד

  1. המעבר אורך כתשעים דקות (שעה וחצי), לכן כדאי להגיע מוקדם בבוקר כדי שלא תתעכבו יתר על המידה. דבר נוסף: אם תגיעו עם סכום שיספיק לכם בדיוק לכל תשלומי המעבר, לא תצטרכו להשתמש בעודף על מנת לתת טיפים.
  2. כשאתם עוברים במעבר הישראלי יהיה עליכם לתרגם את רישיונכם בסכום של 26 שקלים, במקום שבו תשלמו גם את דמי המעבר. המכס ירשום את הרכב במעבר בחינם.
  3. במעבר המצרי ישנה עמדה לפריקת הציוד שברכב. מומלץ להכין את רכבכם מראש, כפי שצוין לעיל. המצרים יעבירו את חפציכם במכונת שיקוף ולאחר מכן תוכלו להחזיר הכל לרכב. כשהכל תקין – מקבלים אישור של הבודק.
  4. עברו בביקורת הדרכונים, ולאחריה תוכלו להמיר כסף ישראלי במצרי לנוחיותכם באמצעות בנק וכספומט המצויים במקום.
  5. סעו ימינה מספר מטרים ספורים לעבר מבנה שבו תמשיכו את הליכי המעבר:
  • הצגת רישיון הרכב המתורגם ותשלום של 180 לירות מצריות עבור רכישת ביטוח חובה.
  • רכישת רישיון הרכב המצרי והחלפת מספר הרכב בעלות של 1,516 לירות מצריות. שמרו את הקבלה שיתנו לכם. בשלב זה ניתן בדרך כלל טיפ של עשר עד עשרים לירות מצריות למי שביצע את ההחלפה. כאמור, אין כל חובה כזו ואם אינכם מעוניינים להשאיר טיפ – אל תעשו זאת. 
  • לפני מעבר הגבול תצטרכו לשלם עוד 405 לירות מצריות, אגרת מעבר לכל אדם + 200 לירות מצריות שהן אגרת מעבר לרכב עצמו. 

 

טיפ מערכת: לאורך הכביש תתקלו במחסומי צבא ויש סיכוי שהמצרים יבקשו לראות את דרכוניכם ו/או את אישורי המעבר עם הרכב. שמרו אותם במקום נגיש.

מזל טוב, עברתם בהצלחה את הגבול למצרים עם רכבכם הפרטי. צאו לדרך!

כניבה עם רכב לסיני
רכב ישראלי עם לוחיות רישוי מקומיות בסיני

מידע נוסף על השימוש ברכב בסיני

ניווט בכבישי סיני

בגדול, אתם לא אמורים להסתבך יותר מדי בעניין זה מפני שהכביש הוא למעשה דרך ישירה שמחברת את הצפון עם הדרום. תוכלו להשתמש באפליקציות הניווט המוכרות, Google Maps ו-Waze, לצורך הגעה למקומות שונים שטרם ביקרתם בהם.

קליטת האינטרנט טובה בחלקים גדולים של הדרך, וסבירה בחלקים אחרים. רק במספר קטעים בודדים אין קליטה, אולם היא חוזרת כעבור כמה קילומטרים ואין באמת סיכוי שתלכו לאיבוד בכביש. 

כדי להישאר עם קליטה לאורך כל הדרך מומלץ לעשות חבילת גלישה לסיני מראש, וכך תהיה לכם רשת זמינה מרגע הכניסה לסיני. 

נהיגה בסיני

תרבות הנהיגה בסיני היא קשוחה. לא נדיר לראות נהגים נוסעים במהירות מופרזת ועוקפים בצורה מסוכנת בלי שדה ראייה מתאים. עשו לעצמכם טובה ואל תיקחו בזה חלק. מדובר בחיים שלכם. סעו בזהירות, בהתאם לתנאי הדרך, הימנעו מנסיעה בחשיכה, ואם אתם רואים נהג מתפרע פשוט פנו לו את הדרך והתרחקו ממנו ככל האפשר. 

הכביש עצמו שופץ לאחרונה לכל אורכו והוא כיום סלול בצורה טובה ונוחה. המצרים עדיין משפצים במקומות שונים, אבל מלבד זה הדרכים די טובות. הישמרו מבאמפרים קשים לחצייה, רובם גבוהים מאוד ומעבר עליהם במהירות יגרום נזק לשלדת הרכב. ניתן לחצות אותם באלכסון קטן על מנת להימנע משפשוף החלק התחתון של הרכב.   

כמה טיפים על הנהיגה בדרכים הראשיות:

טאבה (מעבר הגבול) – נואיבה: כביש ברמה טובה-בינונית. שוליים וקו ההפרדה מסומנים יחסית בסדר.

נואיבה – דהב: כביש ברמה טובה מאוד שופץ בשנים האחרונות. ייתכן ובחלקים ממנו עדיין יהיו עבודות, אבל רובו כבר סלול מחדש. יחד עם זאת, היזהרו מבורות או גבשושיות בדרך. בחלקים שבהם יש עבודות, יש לנסוע לאט כדי שלא יידבק בוץ או זפת לחלק התחתון של הרכב. 

דהב – שארם א-שייח': הכביש ברמה טובה עם שני נתיבים בכל צד והפרדה פיזית. למרות שאין הרבה מכוניות בדרך כלל, עדיין כדאי לא לעבור את המהירות המומלצת ולנסוע בזהירות מפני שהשוליים וקו ההפרדה אינם מסומנים בחלקים מסוימים. היזהרו מקטעים בכביש עם חול, אפשר לאבד שליטה על הרכב אם נוסעים מהר מדי.

הדרך למנזר סנטה קתרינה: אורכו של הכביש אל ההר הגבוה (הקרוי בפי הישראלים "דרך זיוה") הוא כשבעים קילומטרים, והוא מתחיל בצומת בין נואיבה לדהב. דרך זו משובשת ומשופעת בבורות וגבשושיות, היא צרה ומפותלת מאוד לעתים ויש בה חלקים ללא אספלט שעובדים עליהם. הנהיגה מומלצת בשעות האור בלבד, ועדיף שלא לנסוע מהר על אף שאין כמעט מכוניות על הכביש הזה.  

באופן כללי, מומלץ שלא לנסוע בכבישים המוזכרים למעלה לאחר רדת השמש, בעיקר בשל תנאי הכביש: לרוב אין תאורה וממש חשוך בלילה, השוליים וקו ההפרדה אינם מסומנים תמיד ויש חול בקטעים ספציפיים בדרך לשארם א-שייח'. אם בכל זאת תהיו חייבים לנסוע בחשיכה רצוי שתעשו זאת באיטיות ובבטחה.

מה עושים כשנתקלים במחסום צבאי/משטרתי?

כאשר מתקרבים למחסום צבאי או משטרתי יש להאט, לעצור במקרה הצורך ולהישמע להוראות החיילים/שוטרים.

ייתכן שתישאלו מספר שאלות על ידי חייל/שוטר – ענו בנימוס והמתינו בסבלנות אם יש רכב לפניכם שעובר בדיקה. בכל מקרה, המשיכו בדרך רק לאחר שאפשרו לכם לעשות זאת.

בחזרה לארץ

זמן המעבר בחזרה עם הרכב הוא פחות או יותר שווה ערך למעבר לסיני, משהו כמו 90–60 דקות בערך, אבל זה בהתאם לתנועה של מכוניות נוספות במקום.

להלן הצעדים שכרוכים במעבר חזרה לישראל:

  1. תתבצע בדיקת דרכון לכל מי שנמצא ברכב.
  2. תתבצע בדיקה עם מראה מתחת לרכב ע"י איש ביטחון.
  3. בתוך מבנה בצד ימין תתבצע בדיקה של ציודכם האישי מחוץ לרכב באמצעות מכונת שיקוף. שימו לב: גם פה המצרים עשויים לבחון את ציודכם ולרצות משהו שלכם או סתם לבקש טיפ. חשוב להדגיש שאתם יכולים לתת מה שבא לכם אבל אינכם חייבים כלל וכלל. פשוט אמרו אם לא מתאים לכם.
  4. ביקורת דרכונים – אם הכל תקין וחתמו לכם על הדרכון, תקבלו אישור לשחרר את הרכב בבניין הסמוך למבנה מרכזי זה, באותו מקום שבו קיבלתם רישיון מצרי ולוחית רישוי לרכב.
  5. בביתן המכס משלמים עשר לירות מצריות לבדיקת מספר המנוע ולאחר מכן יחליפו לכם את לוחית הרישוי. החתמה של החבר'ה במכס תשחרר אתכם לצעד האחרון (תצטרכו לעבור במכס גם במעבר הישראלי).
  6. קבלת אישורי מעבר עבורכם ועבור רכבכם.

 

פרטים נוספים בנושא מעבר עם רכב בגבול יבשתי תוכלו למצוא באתר רשות שדות התעופה.

יש אפשרות להיכנס לסיני עם הרכב הפרטי. זה כרוך בעלויות נוספות וגם במעט בירוקרטיה במסוף הגבול. תוכלו למצוא באתר את כל הפרטים על מעבר לסיני עם רכב. 

בכניסה עם רכב לסיני אתם גמישים ויכולים לנסוע לאן שתרצו מתי שתרצו, בלי להיות תלויים במוניות. כמו כן, תוכלו לקחת אתכם כל ציוד שתצטרכו וגם לקנות בסיני מזכרות גדולות (כמו שטיח או מנורות) בלי לחשוש מהעברתם המסורבלת לארץ. 

הכניסה לסיני עם רכב פרטי כרוכה במעט בירוקרטיה: עריכת ביטוח, תרגום רשיון רכב והחלפת לוחיות הרישוי. את כל אלה עושים במקום במעבר הגבול. ראו פירוט באתר. 

תהליך הכניסה לסיני עם רכב כרוך בעלות נוספת, הן על תרגום הרישיון והחלפת לוחיות הרישוי והן בגין אגרת כניסה לרכב שמתווספת לאגרת הכניסה לאדם. תוכלו לראות באתר פירוט של כל העלויות.

Sending
User Review
0 (0 votes)

שתפו עם חברים ותראו מה הם אומרים

האתר סייע לכם? לייק בפייסבוק ישמח אותנו! 👍😃

דילוג לתוכן