מזג האוויר בסיני

שתפו עם חברים ותראו מה הם אומרים

בזכות מזג האוויר היבש והמדברי המאפיין את חצי האי, ניתן לצאת לחופשה בסיני בנוחות ובכיף בכל ימות השנה. מזג האוויר המדברי מאופיין באקלים יבש וחם, מיעוט משקעים והפרשי טמפרטורה גדולים בין היום ללילה (הבדלי הטמפרטורה הללו מורגשים במיוחד בעונת החורף). כמו כן, הפרשי הטמפרטורה המשמעותיים באים לידי ביטוי גם בין עונת הקיץ לעונת החורף.

סיני מאופיינת בטופוגרפיה מגוונת המשפיעה על הבדלי טמפרטורה באזורים השונים שלה – אזור רצועת החוף המוכר, מישורי ומזג האוויר בו דומה למזג האוויר המוכר השורר באילת. לעומת זאת, ישנם אזורים הרריים, עם פסגות המתנשאות לגובה של מעל 2,000 מ', ובהם הטמפרטורה תהיה נמוכה יותר באופן משמעותי.

התקופה הקרה ביותר בסיני היא במהלך חודש ינואר, בו הטמפרטורה הממוצעת עומדת על ממוצע של 13 מעלות, ואילו התקופה החמה ביותר היא בחודשים יולי-אוגוסט עם טמפרטורה ממוצעת של 37 מעלות.

חורף בסיני

מתי כדאי לטייל בסיני מבחינת מזג האוויר?

עונות המעבר, הסתיו והאביב, הן המומלצות לביקור בסיני – עונת הסתיו בין החודשים ספטמבר לנובמבר, ועונת האביב בין החודשים מרץ עד מאי. בעונות אלה הטמפרטורה חמימה יחסית, אך לא גבוהה מידי. מזג האוויר בסתיו ובאביב מאפשר ליהנות מהשמש החמה מבלי שתרגישו שאתם נשרפים, ועדין מספיק חם כדי לטבול בים או בבריכה. 

ומה עם שאר ימות השנה?

עונת החורף, בין החודשים נובמבר עד פברואר: היום מאופיין בטמפרטורה נוחה של כ-21 מעלות בממוצע, מה שעדין מאפשר לטבול בים או בבריכה. לעומת זאת, הלילות בעונת החורף נחשבים לקרים, אפילו קרים מאוד. אם אתם נוסעים בתקופה זו, אתם צריכים להביא אתכם בתיק ביגוד חם לשעות הערב והלילה. אם אתם לנים בחושה רצוי להביא שק שינה או שמיכה חמה שיעזרו לכם להעביר את הלילות בחושה בנעימות.

עונת הקיץ בין החודשים יוני עד אוגוסט: הטמפרטורה בסיני בחודשים הללו גבוהה מאד. ביקור בסיני במהלך חודשי הקיץ מתאים בעיקר למי שמעדיף חום על פני קור. יחד עם זאת, למרות שחם מאד בסיני במהלך הקיץ, הלחות הנמוכה מקלה את עומס החום.

האזורים השונים בסיני ומזג האוויר המאפיין אותם

כאשר מתכננים טיול בסיני רצוי להתאים בין האזור שבו תטיילו לבין מועד הטיול, שכן אזורים שונים בחצי האי נבדלים במזג האוויר. אם אתם מחובבי הקור תוכלו ליהנות ממזג אוויר מתון עד קריר באזורים ההרריים של חצי האי. אם אתם מחובבי החום, אזורי החוף כמו שארם א-שייח' ודהב יהיו מתאימים יותר עבורכם. יחד עם זאת, חבל למנוע מעצמכם לטייל במקומות שמעניינים אתכם בחצי האי סיני רק בגלל הטמפרטורה, שכן מזג האוויר אינו חייב להיות הגורם המרכזי בתכנון הטיול שלכם בסיני.

תמיד נחמד לשלב בין מספר אזורים בביקור בסיני – רק זכרו להצטייד בהתאם. אם אתם מבקרים באזורים ההרריים הביאו איתכם ביגוד חם, ובאזורי החוף החמימים תמיד אפשר להתרענן במי הים. באתר הזה אפשר להתעדכן במזג האוויר בסיני לשבוע הקרוב. 

טמפרטורה ממוצעת בסיני לפי אזורים ועונות:

סיני בקיץ

ביר סוויר וראס א-שטן: 40-27 מעלות
דהב: 37-25 מעלות
שארם א-שייח': 37-26 מעלות
סנטה קתרינה: 27-16 מעלות

סיני בסתיו

ביר סוויר וראס א-שטן: 34-22 מעלות
דהב: 30-21 מעלות
שארם א-שייח': 30-20 מעלות
סנטה קתרינה: 24-12 מעלות

סיני בחורף

ביר סוויר וראס א-שטן: 25-14 מעלות
דהב: 24-12 מעלות
שארם א-שייח': 23-14 מעלות
סנטה קתרינה: 16-4 מעלות

סיני באביב

ביר סוויר וראס א-שטן: 30-18 מעלות
דהב: 30-21 מעלות
שארם א-שייח': 29-18 מעלות
סנטה קתרינה: 23-8 מעלות

מראה מרהיב של הרי סיני בשלג:

משום שסיני הוא אזור מדברי, ברוב השנה הימים בה חמים מאוד ומתאימים לחופשה, גם בחורף. את כל הדגשים על מזג האוויר בסיני כדי להתכונן לחופשה שלכם תמצאו באתר.

לא ממש. סיני מאופיינת בטופוגרפיה מגוונת המשפיעה על הבדלי טמפרטורה באזורים השונים שלה – אזור רצועת החוף המוכר, מישורי ומזג האוויר בו דומה למזג האוויר המוכר השורר באילת. לעומת זאת, ישנם אזורים הרריים, עם פסגות המתנשאות לגובה של מעל 2,000 מ', ובהם הטמפרטורה תהיה נמוכה יותר באופן משמעותי.

עונות המעבר, הסתיו והאביב, הן המומלצות לביקור בסיני – עונת הסתיו בין החודשים ספטמבר לנובמבר, ועונת האביב בין החודשים מרץ עד מאי. בעונות אלה הטמפרטורה חמימה יחסית, אך לא גבוהה מידי.

בין החודשים נובמבר עד פברואר הטמפרטורות במהלך היום נוחות אך לעומת זאת, הלילות בעונת החורף נחשבים לקרים מאוד. אם אתם נוסעים בתקופה זו, אתם צריכים להביא אתכם בתיק ביגוד חם לשעות הערב והלילה. אם אתם לנים בחושה רצוי להביא שק שינה או שמיכה חמה.

Sending
User Review
0 (0 votes)

שתפו עם חברים ותראו מה הם אומרים

האתר סייע לכם? לייק בפייסבוק ישמח אותנו! 👍😃

דילוג לתוכן